تبلیغات
استانداردهای حسابداری و حسابرسی ایران : مروری بر تازه ها و حواشی قواعد ‌و مقرراتگذاری در حرفه

استانداردهای حسابداری، مقررات حاکم ‌بر چگونگی انجام کار حسابداری هستند. استانداردها به‌ عنوان قواعد پایدار مورد پذیرش همگان قرار می‌گیرند، اما در عمل به‌طور دائم در تغییرند . استانداردهای حسابداری بر مبنای مفاهیم نظری گزارشگری مالی تدوین گردیده است. مفاهیم نظری مزبور توسط کمیته تدوین استانداردهای حسابداری با هدف تدوین استانداردهای حسابداری هماهنگ تهیه و به پیوست این مجموعه ارائه شده‌است. بنابراین آگاهی و آگاهی بخشی در ارتباط با استانداردهای حسابداری و حسابرسی ایران از ضروریات امروز است. در این راستا مروری بر اخرین رخدادهای خبری استانداردهای حسابداری و حسابرسی ایران در بخش لحظه نگر حسابداری و حسابرسی ارائه شده است. 

در این خبر ویژه با ارائه اخبار مرتبط با استانداردهای حسابداری و حسابرسی ایران، به مروری بر تازه های استانداردهای حسابداری و حسابرسی ایران منتشر شده در رسانه های معتبر کشور  پرداخته می شود. با رصد کردن روزانه این صفحه، در جریان آخرین رخدادها و سیر موضوعات مرتبط قرار گرفته و با استفاده از فرصتهای بهینه در بازار و همچنین مدیریت تهدیدها و ریسک های احتمالی در این زمینه در جهت موفقیت مالی و شغلی خود گام بردارید. در قسمت عناوین مهم تا امروز, کلیه رویدادهای خبری مرتبط تا تاریخ روز ارائه شده و بخش های دیگر خبر, بیانگر مروری بر مهم ترین ها در ماههای قبل می باشد.

 

ادامه مطلب...

 


انجمن ها، مراجع و مدارک حرفه ای مالی و حسابداری و حسابرسی: مروری بر رخدادها و حواشی

مأموریت اصلی یک انجمن حسابداری و حسابرسی، اعتلا، گسترش و تأمین استقلال حرفه حسابداری و حسابرسی؛ فراهم کردن شرایط و فرصت‌های مناسب برای رشد و خودسازی معنوی حسابداران گردآوری و تجهیز امکانات؛ تدوین و تعمیم اصول و ضوابط حرفه‌ای؛ اعتلای سطح آگاهی و تخصص حرفه‌ای؛ مشارکت هر چه بیش‌تر افراد باصلاحیت؛ و تأمین خودکفایی در زمینه خدمات حسابداری و حسابرسی مورد نیاز جامعه است. . بنابراین آگاهی و آگاهی بخشی در ارتباط با انجمن ها، مراجع و مدارک حرفه ای مالی و حسابداری و حسابرسی از ضروریات امروز است. در این راستا مروری بر اخرین رخدادهای خبری انجمن ها، مراجع و مدارک حرفه ای مالی و حسابداری و حسابرسی در بخش لحظه نگر حسابداری و حسابرسی ارائه شده است. 

در این خبر ویژه با ارائه اخبار  مرتبط با  انجمن ها، مراجع و مدارک حرفه ای مالی و حسابداری و حسابرسی، به مروری بر  انجمن ها، مراجع و مدارک حرفه ای مالی و حسابداری و حسابرسی منتشر شده در رسانه های معتبر کشور  پرداخته می شود. با رصد کردن روزانه این صفحه، در جریان آخرین رخدادها و سیر موضوعات مرتبط قرار گرفته و با استفاده از فرصتهای بهینه در بازار و همچنین مدیریت تهدیدها و ریسک های احتمالی در این زمینه در جهت موفقیت مالی و شغلی خود گام بردارید. در قسمت عناوین مهم تا امروز, کلیه رویدادهای خبری مرتبط تا تاریخ روز ارائه شده و بخش های دیگر خبر, بیانگر مروری بر مهم ترین ها در ماههای قبل می باشد.

ادامه مطلب...

 


دفاتر و‌ صورتهای مالی: مروری بر تجزیه و تحلیل و ثبت تا درستکاری و تقلب
دفاتر و‌ صورتهای مالی: مروری بر تجزیه و تحلیل و ثبت تا درستکاری و تقلب

تهیه صورت های مالی یکی از مهمترین وظایف حسابداران است، بنابراین به منظور حصول اطمینان از صحت اقلام مندرج درآن ها، باید بررسی های مکرر با دقت کافی انجام گیرد. برای انداره گیری نتایج عملیات یک موسسه باید درآمدها و هزینه های یک دوره با هم مقابله شود. این اطلاعات در گزارشی به نام صور سود و زیان منعکس می شود. دامنه کاربرد استانداردهای حسابداری، صورتهای مالی با مقاصد عمومی است که به منظور ارائه اطلاعات مفید در مورد وضعیت مالی، عملکرد مالی و انعطاف‌پذیری مالی واحد تجاری جهت تصمیم‌گیری استفاده‌کنندگان تهیه می‌شود.بنابراین آگاهی و آگاهی بخشی در ارتباط با دفاتر و‌ صورت های مالی از ضروریات امروز است. در این راستا مروری بر اخرین رخدادهای خبری دفاتر و‌ صورت های مالی در بخش لحظه نگر حسابداری و حسابرسی ارائه شده است.

در این خبر ویژه با ارائه اخبار مرتبط با دفاتر و‌ صورتهای مالی، به مروری بر دفاتر و‌ صورتهای مالی منتشر شده در رسانه های معتبر کشور پرداخته می شود. با رصد کردن روزانه این صفحه، در جریان آخرین رخدادها و سیر موضوعات مرتبط قرار گرفته و با استفاده از فرصتهای بهینه در بازار و همچنین مدیریت تهدیدها و ریسک های احتمالی در این زمینه در جهت موفقیت مالی و شغلی خود گام بردارید. در قسمت عناوین مهم تا امروز, کلیه رویدادهای خبری مرتبط تا تاریخ روز ارائه شده و بخش های دیگر خبر, بیانگر مروری بر مهم ترین ها در ماههای قبل می باشد.

ادامه مطلب...

 


بانک: فرصت بهینه، راهنمای خرید، سرمایه گذاری
بانک: فرصت بهینه، راهنمای خرید، سرمایه گذاری

بانک چیست و چه خدماتی کاربردی ارائه می کند؟ از آن دسته سوالات سهل و دشوار است . سهل به این خاطر که همه ظاهرا می‌دانند بانک چیست و حداقل دریک بانک یک یا چند نوع حساب دارند از طرف دیگر دانستن تعریف و نقش بانک‌ها در اقتصاد دشوار است. از دید سواد مالی بانکها یکی از بهترین ابزارها جهت ارتباط بین آموزه های دانش و سواد مالی و خدمات کاربردی مدیریت پول می باشند. از آنجاییکه امروزه تعهد بانک‌ها از ارائه مشاوره مالی به مشتریان فراتر رفته است؛ آن‌ها رهبران حمایت از فعالیت‌های آموزش مالی در سراسر دنیا هستند. به عبارت دیگر بانکها می توانند یک رابط یا پلی مابین سواد مالی و مدیریت پول باشند.

بنابراین علاوه بر خدمات کاربردی که دارند آموزش و توسعه سواد مالی را نیز در پیش گرفته اند. در حال حاضر بیشتر افراد جامعه حداقل در یکی از بانک ها حساب داشته و مسئولیت حفاظت پول موجود در حساب بانکی شان را به بانک مربوطه سپرده اند. بانک ها علاوه بر حفاظت از پول افراد خدمات متنوع دیگری را نیز به مشتریانشان ارائه می دهند. تسهیلات بانکی، سود سپرده های سرمایه گذاری، کارت های اعتباری، پرداخت ارز به مسافران خارج از کشور، نگهداری از اشیای قیمتی مثل جواهرات، چاپ اسکناس و اوراق بهادار، مشارکت در اداره نظام اقتصادی کشور و غیره از جمله وظایف بانک‏های امروزی‏اند. برخی از خدماتی که بانک ها ارائه می نمایند مانند تسهیلات بانکی، سود سپرده های سرمایه گذاری، کارت های اعتباری و ...که با مفاهیم اساسی سواد مالی گره خورده اند. هرچه قدر فرد از مفاهیم سواد مالی و نحوه استفاده از خدمات بانکی بیشتر آگاهی یابد بهتر می تواند منابع مالی خود را مدیریت نماید به عبارتی هدف از توسعه سوادمالی در اشخاص، توانمندسازی آنها جهت تصمیم‌گیری های مالی کارآمد و آگاهانه ‏است. در این گزارش ویژه به مروری بر تازه های منتشر شده در رسانه های معتبر کشور در ارتباط با بانک ها و خدماتشان پرداخته می شود تا با آگاهی بیشتر در این زمینه همسو و در جهت موفقیت مالی و شغلی خود گام بردارید.

در قسمت مروری برعناوین مهم خبری، کلیه رویدادهای خبری مرتبط و به تفکیک هر ماه ارائه شده است.

"هوای بازار " را داشته باشید تا بهترین فرصت ها را انتخاب کنید. 

 

ادامه مطلب...